Co jeść, żeby zdać, czyli optymalna dieta maturzysty.

W okresie wzmożonej nauki efektywność przyswajania wiedzy może maleć. Jeśli zapamiętywanie staje się dla Ciebie problematyczne, to wiedz, że coś się dzieje..

Przyszedł czas na zmianę trybu życia! Istnieją pewne sposoby na wyeliminowanie luk w pamięci oraz zmniejszenie trudności w uczeniu się. Aby stworzyć właściwe warunki do nauki i bez problemu skupić się na tym, co w danej chwili najważniejsze - powinniśmy zadbać o jakość posiłków.

Co zatem jeść, aby poprawić koncentrację i pozbyć się problemów z pamięcią?

 

Żelazo

Pełni wiele funkcji metabolicznych – wspomaga między innymi transport tlenu do mózgu. Jego niedobór upośledza zdolność rozumowania i uczenia się, może też prowadzić do anemii.

Proponowane produkty: czerwone mięso, podroby i kaszanka, orzechy, zielone warzywa, produkty zbożowe, rośliny strączkowe, szpinak, szczaw

 

Węglowodany złożone

Wspomaga przewodzenie impulsów. Ulegają trawieniu wolniej niż cukry proste, dostarczają organizmowi „dobrej energii” na dłużej. Węglowodany złożone zawierają też dużo błonnika oraz witaminy i minerały niezbędne do właściwego wykorzystania składników odżywczych.

Proponowane produkty: pieczywo pełnoziarniste, brązowy ryż, musli, otręby, kiełki, kukurydza, fasola

 

Kwasy tłuszczowe omega -3

Budują błonę komórkową neuronów, są więc niezbędne dla właściwego funkcjonowania mózgu.

Proponowane produkty: ryby (makrela, sardynki, łosoś), orzechy, olej rzepakowy i orzechowy, nasiona dyni

 

Lecytyna

Bierze udział w produkcji jednego z neuroprzekaźników, znacznie poprawia pamięć.

Proponowane produkty: produkty sojowe, orzeszki ziemne, kiełki

 

Magnez

Wspomaga przewodzenie impulsów z nerwów do mięśni.

Proponowane produkty: gorzkie kakao, kasza gryczana, gorzka czekolada, groch, orzechy laskowe

 

Potas

Korzystnie wpływa na naczynia mózgowe, dotleniając je.

Proponowane produkty: pomidory, brzoskwinie, winogrona, banany, awokado, pomarańcze

Strona korzysta z plików cookie. Dowiedz się więcej
Możesz okreśclić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.
Rozumiem